13 juni 2007

Alles heeft een reden

Vorig weekend lag Postbank.nl eruit. Op het nieuws werd met gepaste trots vermeld dat er maar weinig klachten bij de Postbank waren binnengekomen, waarschijnlijk vanwege het mooie weer. Tussen de paar klachten die er wél zijn binnengekomen, zat in elk geval de mijne, want dankzij de problemen zat ik dit weekend in Den Haag in de stromende regen in plaats van bij vriendin M. in zonovergoten Madrid. Eerlijk is eerlijk, het was al even de vraag of ik zou kunnen gaan, omdat ik net ben begonnen met een nieuwe opdracht en dus geen overuren kan opnemen. Maar ik slaagde erin bij E-bookers een goedkoop ticket te vinden waardoor vrijdagavond naar Madrid vertrekken een stuk aantrekkelijker werd. Betalen kon via Ideal. En dat was nou juist het punt; betalen via Ideal ging niet vanwege technische storingen bij Postbank.nl. Maar pas een dag later, toen E-bookers mij belde dat de overboeking was mislukt, kwam ik erachter dat de betaling niet was gelukt. Ik kon alleen nog maar met credit-card betalen, weliswaar voor tien euro extra, maar à la. Toen ik ’s avonds thuiskwam, vond ik echter een mailtje van E-bookers in mijn mailbox dat mijn credit-card niet geverifieerd had kunnen worden en dat ik tot 18.00 uur de tijd had om een ander credit-card nummer door te geven, zo niet zou mijn ticket worden geannuleerd. De klok wees 20.00 uur… Een telefoontje met E-bookers de volgende dag leverde niets anders op dan een vervelend gesprek met een call center medewerker waarin ik bijzonder onvriendelijk te woord werd gestaan. Resultaat: geen ticket, geen reis naar Madrid, geen weerzien met vriendin M. Maar alles heeft een reden. Zo bleken vrijdagavond veel vluchten vertraagd of geannuleerd te zijn vanwege het noodweer en heb ik het hele weekend met een zeer zware verkoudheid in bed gelegen, te beroerd om ook maar iets te doen. Soms is het beter het lot maar gewoon te laten begaan en je niet te verzetten want alles heeft een reden.

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is inderdaad heel erg jammer. Maar voor alles is een reden zoals je ziet en Madrid loopt ook niet weg.
Dus volgende keer gewoon beter!(Hoop inmiddels dat je weer helemaal beter bent!)

Gonda zei

Aanvankelijk flink balen, ik kan me je reactie ongeveer voorstellen ;-) Achteraf dus een mazzeltje! Bij de herkansing gaat het vast lukken!

Anoniem zei

Balen, maar acht julie hadden toch ander goed nieuws deze afgelopen week...een huis.
En net wat je schrijft blijkbaar had het zo moeten zijn. Volgende keer een herkansing.

Anoniem zei

Oh, jij bent ook al ziek (geweest)? Dat zijn er opeens velen, waarvan ik gehoord heb.

Ondanks het noodweer en je verkoudheid tóch balen dat je niet naar Madrid kon. Ik ben benieuwd hoe de Postbank je klacht gaat afhandelen.

T. zei

@ Hette: het gaat iets beter, maar ik vind echt dat ik te vaak ziek ben. Loop maar te sukkelen. Elke keer een verkoudheid hier, een keelontsteking daar, ik heb er schoon genoeg van.

@ Goentah: ja, ik was achteraf erg blij dat het niet is doorgegaan. Voor vriendin M. was het natuurlijk evengoed een flinke teleurstelling.


@ Sally: de koop van het huis
maakt alles goed!

@ Frodo: er schijnt een virus te heersen! Op het werk steken we elkaar achter elkaar aan. Op school bij jou zal dat ook wel aan de orde van de dag zijn.

V@nM@n zei

Soms kun je beter het lot laten beslissen dan de zaak in eigen hand te willen nemen...

Anoniem zei

Achteraf kwam je ziekte, en zag je dat er veel geanuleerd werd.
Maar daar zijn verzekeringen voor, dat hoeft de postbank niet te bepalen.

Anoniem zei

Balen zeg! Van die verkoudheid en dat de trip niet kon doorgaan. Toevallig hadden we het er van de week over dat het internetbankieren van de Postbank het meest onbetrouwbaar is, qua fraudegevoeligheid en storingen. Maar het was inderdaad geen pretje op de luchthaven vrijdagavond. Mijn vlucht zou 21.15u vertrekken, maar uiteindelijk vertrokken we pas tegen twaalven.

Anoniem zei

@ V@nm@n: dat is dus ook mijn conclusie, ja.

@ Renesmurf: daar heb je een punt

@ She: dat was hetzelfde weekend dat jij vertrok! Postbank heeft inderdaad vaker kuren.

Anoniem zei

Da's mooi balen! Heb je je verheugd op een leuk tripje naar Madrid, zit je vervolgens gewoon door de ruit te kijken naar troosteloze regen. Hopelijk kan je het met enige vertraging alsnog compenseren!

Anoniem zei

Dag Teddy,

wat een leuk log heb je! Kom ik vaker spieken! Ik had je nog nooit antwoord gegeven op je vraag: maar natuurlijk is het ok dat je me linkt. Ik ga je teruglinken,

groetjes, S.S.

Anoniem zei

Misschien begin je hooikoorts te ontwikkelen? En heb je je amandelen nog? Of weer- bij mij is er 1 teruggegroeid- ongelooflijk- en sindsdien ook vaker verkouden.

Anoniem zei

Het zijn wijze slotwoorden. Konden we er maar luisteren. Als we morgen weer op het werk zijn en je baas begint te zeuren. ;-)

T. zei

@ Neilz: dat wordt dan na de verhuizing, maar voorlopig niet!

@ Stoere Schrijfster: leuk!

@ Patchwork: ik denk inderdaad wel dat die amandelen een rol spelen. Ik ga er toch maar eens naar laten kijken.

@ Pascal: hahaha, die zal ik in gedachten houden. Dat maakt het wat dragelijker!

Anoniem zei

Mensen heb al sinds mensenheugenis een ingebouwd 'goedpratertje'. Een dergelijk ding let meer op andere zaken om tegenvallers te verdoezelen. De kans was groot dat je gezondheid minder had opgespeelt als je wel weg had gekund. Zelf ging ik de laatste keer op vakantie terwijl ik me al een halve maand beroerd voelde. Na enkele dagen vakantie was dat over.

Ik moet overigens niet zeuren, want ik boek nooit iets. Ik kan niet tegen de druk dat ik ergens op tijd moet zijn, dat verziekt mijn vakantieplezier. Ik ga dus gewoon op pad en xi wel. :-)

Dutchnic zei

Volgende keer beter, maar daar heb je natuurlijk niks aan..