17 juni 2007

Webklik

Toen ze aan kwam lopen in de grote hal van Den Haag Centraal wisten we het meteen: Goentah is een geweldig leuke vrouw! Hoewel het blogwereldje een vrij ondoorzichtige wereld is en je het risico loopt je een verkeerd beeld te vormen van de mensen met wie je via digitale dagboeken lief en leed deelt, kun je wel degelijk het gevoel hebben met sommige bloggers een ‘klik’ te hebben. Tijdens het ongelofelijk saaie concert van Tori Amos, waarbij She en ik onder andere spraken over onze blogavonturen, constateerden we dat we met Goentah absoluut een dergelijke webklik hadden en dat we erg benieuwd naar haar waren. We volgen elkaar nu al ruim een jaar en hebben al heel wat webavonturen meegemaakt. En aldus werd het lumineuze idee geboren om haar een keer te verrassen in de apotheek waar ze werkt! Gelukkig stapten we al snel van het idee van een verrassingsbezoek af, want Goentah bleek helemaal niet te wonen in de plaats die wij vreemd genoeg al die tijd in onze gedachten hadden gehad. En dus kletsten we voor de eerste keer persoonlijk met haar bij op één van de vele terrasjes die Den Haag rijk is, in de stromende regen onder een grote parasol, kleine slokjes nemend van onze warme thee en cappuccino, alledrie herstellend van een verkoudheid of iets wat daarop leek. En wat was het gezellig. Hoewel She en ik elkaar al jaren kennen, voelde het contact met Goentah minstens zo warm aan. Ze is spontaan, vlot en scherp, deze jonge vrouw die we daarvoor alleen nog maar op papier kenden. De middag vloog dan ook voorbij. We waren nog lang niet uitgepraat toen ik helaas mijn jas moest pakken om naar een andere afspraak te gaan. Wat mij betreft doen we het dan ook gauw een keer over. Die webklik bleek er niet alleen op papier te zijn, maar ook in realiteit!

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Hartstikke leuk!!!!!

Anoniem zei

Goed om die stap te zetten!

Volgens mij zit de wereld vol met leuke mensen, maar blijven 'we' (ik uitgezonderd :) ) teveel in ons eigen kringetje hangen. Omdat ik vrijwilligerswerk doe op fietsgebied, probeer ik wel eens een praatje aan te knopen met een 'wildvreemde'. De beste optie daarvoor is een flinke regenbui. Als ik iemand (met fiets) zie schuilen bij een winkel, dan ga ik daar meeschuilen en probeer te vernemen welke problemen de medeschuiler heeft. Vaak worden dat hele leuke en herkenbare gesprekken.

Anoniem zei

Ik heb dat vooral met msn, als dat klikt dan klikt het in het echt ook!
Net of je elkaar al kent.

Gonda zei

Het voelt alsof ik met jullie al zoveel mee gemaakt heb! Gek is dat, hè? Het voelde meteen vertrouwd. Zeker voor herhaling vatbaar!
Gelukkig maar dat jullie niet alle apotheken in Z. afgestruind hebben :-) Hahaa! Jullie hadden me niet gevonden :-)
Ik kijk terug op een heel waardevol weekend! Ook mijn vandaag-uitje was bijzonder geslaagd!

Anoniem zei

Het zijn inderdaad altijd hele bijzondere ontmoetingen met web-loggers! Leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad samen!

Anoniem zei

Een heel leuk verslag van de middag Teddy!! En precies zo heb ik het ook ervaren.

Anoniem zei

Ik wist wel dat Goentah een leuke vrouw is. Je bent wat je schrijft...

T. zei

@ Hette: ja zeker! Wie weet is de volgende blogontmoeting in Duitsland ;-)

@ Xiwel: daar kan ik me inderdaad iets bij voorstellen. En toch is er een enorme drempel om een wildvreemde aan te spreken. Omgekeerd ben ik ook wel eens argwanend als een vreemde spontaan een gesprek begint (zeker als het een man is ;-)).

@ Renesmurf: inderdaad opvallend, terwijl er ook vaak misverstanden ontstaan juist door die schriftelijke communicatie. Intonaties vallen weg en daarmee vaak ook nuances in de intenties waarmee iets wordt gezegd.


@ Goentah: ik ga nog even snel lezen hoe dat uitje was!

@ Rian: was inderdaad erg leuk. En van She heb ik ook enthousiaste verhalen gehoord over jullie ontmoeting.

@ She: thx.

@ Pascal: we hebben nu de bevestiging dat in elk geval Goentah is zoals ze schrijft ;-)

Anoniem zei

Hahaha, ik zie het al voor me, gewoon een apotheek binnenstappen en naar Goentah vragen....helaas....volgende apotheek....Geen kroegentocht, maar een apothekentocht.

Anoniem zei

@Teddy: Mijn voordeel is dat ik niet groot ben en daardoor niet zo bedreigend overkom. Verder is die 'schuiltruc' handig want die ander ziet me als medeslachtoffer van de bui. Ik hoef maar een paar kleine zetjes te geven en vrijwel iedereen begint vanzelf te vertellen. Als het niet gewenst is merk ik dat snel genoeg en hou ik ook m'n mond.