04 mei 2008

Koninklijk weekend

Ja, ik voelde me rot op Koninginnenach vanwege het schuldgevoel over mijn werk. Na een goed gesprek met P. merkte ik dat de schuldgevoelens tegenover mezelf en tegenover P. toch een stuk groter waren. Ik nam met pijn en moeite een drastisch besluit: ik zette mijn telefoon en mijn laptop uit. Even geen mail en even geen telefoon. Ik besloot mezelf op Koninginnedag en Hemelvaartdag te trakteren op een paar dagen onbereikbaarheid en mijn aandacht volledig te richten op P. en de dingen die er de laatste tijd tegen wil en dank bij in zijn geschoten.
Ik kan je vertellen dat dat heerlijk was. Het kostte me even tijd om weer te wennen aan dat daadwerkelijk vrije gevoel van niets hoeven doen en zelf kunnen bepalen hoe mijn dag eruit ziet en dat heeft zich vertaald in extreem lang uitslapen (maar die slaap had ik duidelijk nodig) en extreem laat naar bed gaan. Maar ik heb me ook uitgeleefd op het draaiboek voor de bruiloft, boeken gelezen en mijn kledingkast een grote opknapbeurt gegeven.
Het mooie weer werkte natuurlijk ook mee. We hebben zaterdag een zeilbootje gehuurd en heerlijk gevaren op één van de vele plassen die Nederland rijk is. Ook al was de kick voor P. minder groot dan op de catamaran, ook hij had een leuke dag. En vandaag een uitgebreide beautyfarm-dag met vriendin J. die ook hard toe was aan wat ontspanning. De avond met oma en andere familie gaf me ook een goed gevoel met als gevolg dat ik nu volkomen ontspannen op de bank zit, maar mijn mailbox niet durf te openen... Morgenochtend dan maar een uurtje eerder op voordat ik in de auto richting onze Zuiderburen rijdt. Ik wil nog heel even genieten van de rust...

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat moet heel moeilijk zijn geweest om een paar dagen offline te gaan, moedige beslissing. Uiteindelijk zijn er belangrijke dingen in het leven dan werk hoeveel voldoening dat ook kan geven. Wat dat betreft is het fijn dat de opdracht in de eindfase zit (toch?). Hopelijk heb je dan tijd om na te denken wat je wilt gaan doen. En wat je ook besluit, deze ervaring neemt in ieder geval niemand je meer af!

Anoniem zei

Eindelijk weer eens een update van Teddy! Hopelijk gaat het goed? Groot gelijk dat je even de telefoon uitzet. De boog hoeft niet altijd gespannen te zijn.

Gonda zei

Ik ken dat, je mailbox niet durven te openen. Nog even lekker in het ongewisse blijven...
Ik hoop dat je een juiste balans kunt vinden tussen werk en vrije tijd. Je werkt per slot van rekening om te kunnen leven...

Anoniem zei

Bekend Teddy!
Gecondoleerd nog met het overlijden van je opa...
Op 4 mei is mijn schoonmoeder overleden; daarna heb ik ook wekenlang nauwelijks wat aan mijn blog kunnen doen (ook vanwege andere verplichtingen en minder leuke zaken).

Hoe staat het met je huwelijk?
Het regelen?
Ben je met vakantie geweest?
Ben heel benieuwd...

Gonda zei

Een hele mooie en bijzondere dag gewenst morgen! Alvast gefeliciteerd! Ik ga aan je denken!
Liefs, G.

Anoniem zei

Hoe was je bruiloft?

Geertje zei

Lieve Teddy,
Wens jou en iedereen die die je lief is geweldige kerstdagen een een heel voorspoedig nieuwjaar!
Liefs....