02 augustus 2007

Beunhazen

Professionals, zo noemen ze zich, de beunhazen die ons hebben verhuisd naar onze droomplek in Den Haag. Vanwege het complexe pianovervoer hebben we een gerenommeerd, erkend verhuizer in de arm genomen, maar daar was helemaal niets van te merken tijdens de meest amateuristische verhuizing van mijn leven. Het resultaat: een beschadigd bankstel, een kapotte kast, een scheur in onze jaren 30 vensterbank, de vertrapte tuin van de benedenbuurvrouw en het ergste van alles mijn mooie piano, waarop ik al meer dan 12 jaar superzuinig ben, gekrast en gedeukt omdat vier man sterk er niet in slaagde het instrument vast te houden en hem vervolgens lieten vallen. Een nachtmerrie! De hele buurt liep uit om getuige te zijn van dit geklungel met liften, trappen en vier vloekende en tierende verhuismannen. Positief puntje: we hebben in één keer kennis kunnen maken met de hele buurt, en zij met ons! Ik snap trouwens überhaupt niet waarom ze niet een paar sterke spierballen erop af hebben gestuurd, in plaats van die paar iele figuren die nu ten tonele zijn verschenen. En we zijn er nog niet. Nadat ze eergister bij de eerste lichting waren 'vergeten' dat er ook een piano vervoerd moest worden, waren ze vandaag de helft van onze spullen vergeten totdat P. constateerde dat hij zijn kostbare, rode bankje miste. We zijn dus nog niet van ze af. En ook al wordt alle schade vergoed, het rotgevoel over de piano blijft, want die is niet zomaar te repareren. Verhuizen doe ik voorlopig niet meer.

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Gatsie wat een waardeloos stel! Ik kan me je teleurstelling heel erg goed voorstellen en hoop dat het allemaal goed komt met alles, maar vooral met je piano. Sterkte!

Anoniem zei

Wat erg van die piano (en de andere spullen)! Wat moet dat frustrerend zijn geweest om toe te kijken en te weten dat je ze wel verder moest laten gaan, omdat er nou eenmaal verhuisd moest worden. Neem aan dat jullie een flinke klacht gaan indienen!

Anoniem zei

Oh, wat erg!! Wat een stelletje prutsers zeg...

Anoniem zei

Ik heb geen ervaring met 'echte' verhuizers, de keren dat ik verhuisd ben regelden we zelf. Niet moeilijk, want ik heb weinig troep.

Ik denk wel dat de 'professionele' verhuizers steeds meer last hebben van de doe-het-zelf verhuizers. Alleen de lastige en grote klanten blijven over en die willen vervolgens niet teveel betalen. Het zou me dus niets verwonderen dat een baan bij een verhuisbedrijf slecht betaald en zij het daardoor met minder personeel moeten doen.

Gelukkig geven ze wel garantie, maar dat lijkt me een schrale troots.

T. zei

@ Anton: de reparateur is langsgeweest en maakt een taxatierapport van de schade. Het lijkt mee te vallen.

@ She: we dienen zeker een klacht in. Ik heb mondeling al een klacht ingediend en we zijn nu met de schriftelijke, formele klacht bezig en het schadeformulier. Dat wordt een gepeperde rekening.

@ Rian: het waren zeker prutsers. Ik zou op deze manier geen eer van mijn werk kunnen hebben. Ongelofelijk. Ze hebben zich die middag allemaal ziek gemeld omdat ze last van hun rug hadden gekregen.

@ Xiwel: klopt, de bedrijven hebben nog weinig 'eigen' personeel. Ze huren allemaal éénpitters in en in de vakantieperiode zijn het ook vaak vakantiehulpen, zo ontdekten we achteraf. Het is heel frustrerend om zoveel geld te betalen en er dan nog niet zeker van te kunnen zijn dat het allemaal goed verloopt. Iedereen kan fouten maken, maar als zulke basale zaken al fout gaan, dan haak ik af.

Anoniem zei

Vreselijk, dan kom ik er nog genadig af met alleen een kapotte leren bank en stoel.
Geld maakt zulke dingen niet goed. Aan emotionele waarde kun je geen prijskaartje hangen. Succes met de afhandeling.

Anoniem zei

Wij hebben zelf verhuisd, met wat jongens die dragen en een auto van Europecar. De kosten waren nog geen 200 euro en zo weet ik zeker dat de spullen ongeschonden blijven. Maar goed, wij hebben dan ook geen piano. Dat scheelt natuurlijk.

Anoniem zei

He bah. Wat een gestuntel. Denk je het goed geregeld te hebben, dan krijg je dit!
Is de piano nog wel te herstellen?

T. zei

@ Sally: dank je! Dat moet lukken.

@ Hette: de piano heeft inderdaad de doorslag gegeven om een professionele verhuizer in te huren. Die is met vier man niet te tillen. We hadden overigens wel erg veel spullen, dus ik ben toch blij dat ze er waren.

@ Esther: volgens de taxateur is de schade wel te overzien. En gelukkig maar!

Geertje zei

Wat erg voor je Teddy.
Ik hoop dat het toch te repareren valt; vreselijk lijkt mhe me je uitlaatklep kwijt beschadigd terug te zien, zeker als je zoveel moet betalen voor de verwachte veiligheid!

Ook wij nemen nooit meer verhuizers in de arm; ook bij ons waren zoveel spullen beschadigd; ook waar emotionele waarde aan zat.
Verhuizen hoop ik voorlopig neit te hoeven, maar als het moet, doen we het zelf wel weer!

Sterkte met je klacht!

T. zei

@ Geertje: afschuwelijk dat er ook bij jullie zoveel is beschadigd. Niet alles is in geld uit te drukken. En blijkbaar zegt het niets als je professionals in de arm neemt.

Dutchnic zei

O wat erg, en vooral van je piano! Dat is niet te vergoeden...