03 augustus 2007

Thuis

De verfspetters zitten overal, ik kan me niet herinneren wanneer ik me voor het laatst heb opgemaakt, ik draag nog altijd dezelfde versleten schoenen en loop al dagen in een overall van de Gamma van € 6,95, want we hebben keihard gewerkt de afgelopen dagen. Geschilderd, geklust en vooral heel veel schoongemaakt in ons oude én in ons nieuwe huis. En nu zit ik hier achter mijn laptop in ons nieuwe huisje, eindelijk tijd om even te bloggen! We zijn over! Ongelofelijk gezien de stress en de hindernissen van de afgelopen dagen, maar we voelen ons happy want de grootste hobbels zijn achter de rug. Ons eerste huisje samen is een feit. Om me heen overal verhuisdozen, onderdelen van kasten, bedden en andere meubels. Onze eerste nacht was vreemd en onwennig. We sliepen allebei slecht en vreemd genoeg was dat vanwege de stilte. We zijn gewend aan loeiende sirenes, claxonerende auto's die met gierende banden optrekken, het trillen van de brug als de tram voorbij raast en het geschreeuw van dronken jongeren. We moeten ook even wennen aan de ruimte. Ons knusse, moderne, maar kleine appartementje is verruild voor een jaren 30 dubbel bovenhuis. We hebben ineens trappen in huis en meerdere kamers. Het is een heerlijk huis. Nu al. En nu moet het nog 'thuis' worden, maar daar nemen we uitgebreid de tijd voor. Het feest kan beginnen!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Gaaf dat het nu eindelijk zo ver is! Ik hoop dat jullie er erg gelukkig worden.

Dat is ook wel een leuk proces van het huis je thuis maken. Maar ik ben bang dat je het komende jaar, vanwege het project, daar iets minder tijd voor zal hebben. Ik ken het probleem ;-)

Anoniem zei

Super! Eindelijk is het achter de rug toch? Ik ben ook blij dat de boel achter de rug is nu. Ik moet nog slechts 1 doos uitpakken en dan zit het er ook weer op

Anoniem zei

Het klinkt inderdaad als een heerlijk huis! En heerlijk dat het nu zo rustig is 's nachts, dat zal uiteindelijk jullie nachtrust wel ten goede gaan komen. Bij mij was het juist andersom, ik ging van een rustige achterslaapkamer naar een slaapkamer aan de straatkant. Maar ik was zo moe na de verhuizing dat ik overal doorheen sliep en na een paar dagen was ik gelukkig gewend. Maar soms word ik 's nachts wel wakker van dronken fietsers.

Anoniem zei

't Is altijd even vreemd zo'n nieuw huis, maar het went vast snel... Heel veel geluk in jullie nieuwe huis!

V@nM@n zei

Dat klinkt al zo gelukkig en fijn, dat kan bijna niet meer stuk gaan. Proficiat, dat dit gevoel nog heel lang zo mag blijven...

T. zei

@ Anton: ja, daarom werk ik me nu een slag in de rondte zodat het meeste gedaan is voor de hektiek met het nieuwe project losbarst ;-)

@ Hette: voorlopig is de laatste doos bij ons nog niet in zicht. En jij hebt het slim gepland: eerst verhuizen en dan lekker op vakantie. Heerlijk.

@ She: we slapen nu al veel beter dan in het begin. Het went snel. We hebben ook ons bed verplaatst, dat heeft ook gescheeld. Ik ben helemaal niet zo'n feng-shui aanhanger, maar misschien dat de stand van je bed toch wel invloed heeft.

@ Rian: dank je, wij gaan genieten!

@ V@nm@n: dat gaat zeker lukken. We hadden meteen een klik met dit huis dus het is fijn om te merken dat die klik er nog is, nu we er daadwerkelijk zitten.

Geertje zei

Geweldig Teddy!
Gefeliciteerd, en gelukkig dat jullie nu al wel beter slapen :-)

Je gelooft het of niet, maar wij wonen al 8 jaar in dit huis, maar we hebben nog steeds een doos die niet is uitgepakt.
(Wel de doos met de babyspullen van onze 4 ;-) )

Heel veel plezier, en geniet ze !

T. zei

@ Geertje: ik geloof ook niet dat je die spullen uit die ene doos erg mist, haha. Wij proberen de spullen die we lange niet niet hebben gemist, maar gewoon weg te doen, maar dat valt niet mee.

Dutchnic zei

Je hebt het door he, ik ben aan het bijlezen. Ben je al gewend?