15 juli 2007

Een doorgehakte knoop

Wat ben ik toch een twijfelaar als het op belangrijke beslissingen aankomt. Ongelofelijk irritant. Maar ik heb besloten het te doen. Na lang wikken en wegen weliswaar en na een uitvoerig bijna middernachtelijk gesprek met She en de steun van P., maar de knoop is doorgehakt: ik ga die internationale klus doen waarbij ik team leider word van een aantal medewerkers uit verschillende EU-landen. Ik kies er voor om een jaar lang kei- en keihard te werken, regelmatig naar het buitenland te moeten afreizen, geen flexibele werktijden meer te hebben en waarschijnlijk regelmatig gestresst thuis op de bank te zitten. Maar het zal me een enorme kick geven, deze prachtkans, waardoor ik heel veel ervaring kan opdoen. Ik ben toch op mijn gevoel afgegaan uiteindelijk, ondanks alle rationele bezwaren die ik had. En eerlijk gezegd ook omdat ik helemaal gek werd van mijn eigen gedachten. Wanneer ik straks met slaperige ogen achter mijn laptop op de luchthaven zit, zal ik me nog regelmatig afvragen wat mij heeft bezield om niet te kiezen voor een eenvoudige klus op tien minuten fietsen van mijn huis, maar voor een dergelijke rol als deze. Maar ik hoop dat de lol en de energie die ik ervan zal krijgen dat ruimschoots zullen compenseren. De komende maanden zullen in een stroomversnelling aan me voorbij glijden met alle perikelen rondom de koop van het huis (hypotheekofferte eindelijk getekend!), de verhuizing over twee weken (we hebben nog geen verhuizer, want meneer Kwebbelkous liet ons in de steek!), cursus en kwartier maken voor de nieuwe opdracht. Makkelijk zal het niet worden, maar wel inspirerend hoop ik.

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat kei en keihard werken bevalt me niet zo.
Met kalm aan doen gaat het beter.

Maar wellicht weet je dat zelf ook wel.

In elk geval succes er mee!

V@nM@n zei

Niets is leuker dan een grote uitdaging. Ik ben zelf twee maal in de gelegenheid geweest zo'n uitdaging aan te gaan. En ik mag niet klagen...

Anoniem zei

Ik vind het ontzettend stoer en ga enorm met je meeleven dit jaar. Denk inderdaad dat je er enorm veel energie en inspiratie van gaat krijgen!

Anoniem zei

Dat klinkt allemaal behoorlijk spannend. Maar pas op dat je niet overwerkt raakt.

Anoniem zei

Wanneer ik lees dat je uiteindelijk op je gevoel bent afgegaan, ondanks de rationele bezwaren, dan weet ik al dat het de juiste keuze is.
Gefeliciteerd & succes!

En wat anderen ook al zeiden: denk ook aan jezelf en werk jezelf niet de vernieling in!

Geertje zei

Gefeliciteerd!
Ten eertse met de beslissing, ten tweede met je baan en ten derde met je huis :-)
Sterkte met alle besognes eromheen.

Anoniem zei

Toppertje! Groot gelijk dat je het doet... een enorme ervaring en voldoening bij een succesvolle afronding, zeker weten!

Succes!!!

S. uit A. en straks E. ;-)

T. zei

@ Renesmurf: nee ik vind dat kei- en keihard werken ook geen aanlokkelijk idee, dus vandaar ook mijn eerdere bezwaren. Laten we hopen dat het te behappen valt.

@ V@nm@n: fantastisch! ben wel benieuwd wat je dan precies hebt gedaan en hoe je dat hebt ervaren.

@ She: dat denk ik ook ja. Ik houd je op de hoogte!

@ Hette: overwerkt raken is zeker niet het plan. Ik zal mijn eigen grenzen heel goed moeten bewaken en niet mee moeten gaan in de gekte van de anderen. Dat wordt nog wel een uitdaging.

@ Frodo: nee, een professional moet ook zijn grenzen aangeven, dus dat zal ik zeker doen.

@ Geertje: dank je wel!

@ S.: thanks! en of ik een toppertje word moet nog maar blijken. Ik ga er wel voor in elk geval.

Anoniem zei

Ik denk dat het wel goedkomt!
Succes!

Anoniem zei

Gaaf dat je het toch doet! Ik heb zelf niets met twijfelen, ben bijna altijd een nogal gedecideerde beslisser en dat is me nog altijd goed bevallen.
Ik wens je heel veel succes :-)

Anoniem zei

Spannend! Klinkt wel als een enorm leuke job, ondanks het harde werken en het gestress...probeer af en toe wat adem te happen en dan komt het goed. Succes!

Dutchnic zei

Wow, succes met de nieuwe uitdaging!

Anoniem zei

Go girl!

Anoniem zei

Sorry, ik liep een beetje achter op je log. Maar inmiddels ben ik weer helemaal bijgelezen. Nog gefeliciteerd met het nieuwe huwelijk van je vader. Verder veel succes met je nieuwe job. Klikt erg uitdagend en ach, als je straks oud en grijs bent heb je genoeg tijd om te relaxen. Desalnietemin sterkte de komende weken want met de verhuizing voor de deur krijg je het absoluut druk.

Geertje zei

Bijna de verhuizing! :-)
Sterkte Teddy :-)

Anoniem zei

Je gaat echt als een speer hè?! Helemaal top! Van hard werken gaat niemand dood, afleiding heb je straks ook voldoende met de verhuizing en een bruiloft in het vooruitzicht, dus ik ga ervan uit dat het helemaal goed gaat komen!

Heel, heel, heel veel succes en zet 'em op meis!