03 september 2007

Logée

Ze is weer vertrokken, de eerste logée in ons nieuwe huis. De logeerkamer was gereed, het bed opgemaakt en we hadden voldoende eten in huis gehaald. Maar ze bracht haar eigen eten mee en nam genoegen met een plek in de woonkamer, naast de piano. Veel wensen en eisen had ze niet. Af en toe een knuffel, twee maaltijden per dag en een dagelijkse wandeling om de benen te strekken. Meer niet. Ook P. moest even wennen aan onze gast. Op een kwade dag verwerkte hij de voor haar bestemde witlof in een verse maaltijdsalade tot ik er de volgende dag achter kwam dat de witlof van onze gast was verdwenen. Een hilarisch moment! Nu ze weer weg is, missen we haar toch een beetje. Die grote ogen die je onschuldig aanstaren als je voorbij loopt, het gehuppel door de woonkamer, de snelle achtervolgingen naar de keuken, maar vooral de aanwezigheid als je thuiskomt. Gewoon gezellig. Ze is weer thuis, het konijn van She, maar ze is hier altijd welkom!

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik mis haar altijd als ze uit logeren is en ze er dan dus niet is als ik met mijn koffer thuis kom, dus ben blij dat ze nu weer op haar vertrouwde plekje in de eetkamer staat. Bedankt voor alle goede zorgen, ze heeft het volgens mij erg naar haar zin gehad!

Anoniem zei

Je hebt haar toch geen vieze Engelse scheldwoorden geleerd he? Daar zo She mooi klaar mee zijn....

V@nM@n zei

Ik dacht eerst dat het over een hond ging, maar een hond die witlof eet...

Anoniem zei

Dus het konijn zat aan de vissticks?

T. zei

@ She: ah! dat is mooi. Ze heeft nog geen heimwee naar Den Haag?

@ Penguin: we hebben hard ons best gedaan, maar ze is te goed opgevoed, kansloos dus ;-)

@ V@nm@n: waarom ook niet? Als het maar eetbaar is.

@ Yoastie: haha, zoiets ja. Het konijn at gewoon met de pot mee.

Geertje zei

Leuk is dat, een konijn he? :-)
Wij hebben er ook een; vroeger mocht hij buiten lopen, en kwam dan vanzelf weer terug als hij er genoeg van had.
Buren hebben een teckel gekocht, die nogal agressief is dus helaas kan hij nu alleen aan een tuigje buiten wandelen.
Maar binnen is ook prima ;-)
Heerlijke dieren en veel slimmer dan je verwacht!

Anoniem zei

Toch wel een gezellige logee! Heerlijk he, dat je met beesten zo lekker kunt knuffelen. Alhoewel, de honden van mijn schoonouders waren toch een maatje te groot om ze op schoot te nemen.

Anoniem zei

Alle kabels in huis nog intact? Konijnen kunnen erg leuke huisdieren zijn! Wij hadden vroeger een grote ren in de tuin waar we een stuk of 4 konijnen in hielden. Ook hebben we konijnen in hokjes gehad, buiten. Dat is minder leuk en helaas wel de plek waar veel konijnen eindigen :-(. Ze hebben ruimte nodig en zijn sociaal. Binnen is dus prima, en gezellig!

Anoniem zei

Ja ook hier hadden we vroeger een konijn in huis. Dat beest kreeg het formaat van een vlaamse reus en at alle kabels en bedrading stuk. Ook vond hij (of zij?) het prachtig om aan je haar te knabbelen. Ik vond onze honden en kattenlater toch leuker.

Anoniem zei

En hoe zat het met de aanspraak?

Ik heb zelf ook wel eens een konijn hier gehad, en die liet ik dan los rondlopen. Dat is niet heel handig als je parket of laminaat hebt, en bovendien had hij er een voorliefde voor om zich te verstoppen.
Maar goed, leuk voor even maar voor mij niet voor altijd.