05 november 2007

Holland Dance Festival

Twee jaar geleden was ik net te laat. Dit jaar was ik er als de kippen bij: het Holland Dance Festival in Den Haag! Anderhalve maand lang bivakkeren internationale dansgezelschappen in het Haagse en kunnen ouderen en jongeren genieten van voorstellingen en workshops. Het hoogtepunt van het festival is de Dansparade, een bonte stoet van dansende gezelschappen die door de stad trekt. Ik ben enigszins doorgeslagen in mijn enthousiasme en heb me opgegeven voor maar liefst zes verschillende workshops naast het salsadansen op de zondag. Het is dan ook geen wonder dat ik nu stijf van de spierpijn achter mijn p.c. zit. Jammer dat ik te weinig tijd heb om ook structureel meer met dans bezig te zijn, want daar ligt toch echt een passie van me. Het is inmiddels jaren geleden dat ik zelf in de spotlights stond met een dansgroep die nog regelmatig optrad, lang vervlogen tijden. Dat werd ook pijnlijk duidelijk tijdens de modern dance workshop toen alle blikken onmiddellijk op mijn ouderwetse balletschoentjes vielen: daar loopt inmiddels niemand meer mee...

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Den Haag organiseert wel van alles zeg. Leuk dat je weer even met je passie bezig kan zijn.

Sjoerd zei

Een mens wordt een jaartje ouder...

Anoniem zei

Ondanks je verouderde kledij klinkt het allemaal erg goed. Leuk zo'n bruisende stad.

Geertje zei

Ja, het is jammer dat ik dat oest missen; maar de pijn was toen te erg.
Hoop dat alles goed gaat met al je drukte!
Hoop tot snel ;-)
Geweldige week!!!

Anoniem zei

Balletschoentjes zijn toch juist hip? Niet dat ik ook maar enig benul van dansen heb hoor...

Dutchnic zei

Wat leuk! Als ik dit soort dingen lees baal ik wel eens een klein beetje dat ik in het oosten woon. Zo ver van dit soort dingen af. Maar verder geniet ik daar met volle teugen van.

Geertje zei

Wens jullie nog een geweldige kerstdag en alle goeds voor 2008!!!
Liefs....

Anoniem zei

wij wensen jullie fijne dagen en een goed 2008 tot logs

Anoniem zei

Kiekeboe?
Waar is Teddy?
Nou, alle moois, in elk geval,
in 2OO8!

Anoniem zei

Teddy, half december is voorbij ;-)

Wens jullie een geweldig 2008!!!
Dat al je dromen uit mogen komen!
Liefs....

Anoniem zei

Ik wens je al het goede voor het nieuwe jaar!